Wednesday 22 December 2010

Sebelum mata terlena

Bismillahirrahmannirrahim..

Assalamualaikum w.b.t..
Kaifa halukum jamian??Alhamdullilah atas kurniaan pinjaman kekuatan dari Nya yang masih berbaki pada diri ini walaupun kesihatan tidaklah seperti biasa. Tetap ku gagahkan diri untuk menekan sedikit kalimah buat tatapan sang pencari ilmu.Selawat dan salam atas junjungan mulia Muhammad Sallahu Alaihi Wasallam. Moga redho Allah sentiasa bersama kita semua..amin~!!

Sebenarnya entry kali ini saya hanya ingin memohon maaf kepada semua atas setiap kesalahan dan dosa-dosa yang pernah dilakukan selama denyutan nafas saya pernah bersama kalian. Maaf atas tiap ketajaman dan ketidaksopanan tuturkata yang pernah dilafazkan dan dituturkan. Setiap tindak laku dan perbuatan yang menjengkilkan..Setiap pergerakan dan sifat-sifat yang menambahkan kejelikan dan kebencian. Juga atas setiap perkara yang menyebabkan mereka2 yang lain terasa susah dan lemas.Maaf atas segala-galanya..
Tiada niat untuk menyakiti sesiapa melainkan hanyalah sebuah cadangan... juga sebagai senda gurauan...mengharap pengertian dari sebuah ikatan...juga kasih sayang yang berpanjangan...agar setiap yang bersama kekal dalam sebuah perjuangan...dalam meniti hari menuju kekasihnya pada masa yang telah ditetapkan...

Sejak beberapa hari yang lepas, Allah telah menarik sedikit nikmat kesihatan daripada hambanya yang lemah ini. Dan sepanjang tempoh ini terasa seperti banyak perkara yang tidak sepatutnya dilakukan telah dilakukan dan perlu pada pembetulan. Saya benar-benar memohon maaf pada sesiapa yang ada merasakan sedikit sakit hati ( apatah lagi yang banyak) atas apa-apa tindakan saya yang melampaui batas kepada anda semua. saya hanyalah seorang yang lemah dan perlukan pada teguran demi membetulkan dan meletakkan kembali segalanya pada tempatnya. Mohon kemaafan dari anda semua dan bantulah diri ini dalam mengubah segala kejahilan. Moga dengan perubahan ini dapat merubah seorang yang baru bertatih kepada seorang pelari yang mampu mengubah ramai lagi orang yang sepertinya kelak in syaa Allah.

Tetapi, andai kata tiada lagi hari yang bakal menjelma. Mohon doa dari semua agar kita semua jangan lupa untuk muhasabah setiap calit waktu yang telah kita lalui. Moga kemaafan dari setiap makhluk yang mengenali sentisa mengikuti beserta doa buat rabbi. Moga setiap perubahan yang kita lakukan terbias kepada si teman yang sentiasa faham akan pentarbiyahan dari sebuah kehidupan yang bakal menjadi bekalan di alam kuburan.
Wallahua'lam..

marilah sama-sama kita hayati lagu ini..
 
 

5 comments:

dAk aDAb said...
This comment has been removed by the author.
dAk aDAb said...

best frenz kakak mithali ni ad link hati la ngan kakak mithali..
lagu yg sme letak kt blog..hik3
sebelum mata terlena!!~~

bee_nazirah said...

yeke??hahhaa...xtaw plak die letak yg sme..smlm tgk x sme pn...hehe..
2 namenye chemical bond yg sgt kuat...haha...=)

::HANIS NAJWA:: said...

hahaha...tu la pasal...aku taruk lagu kt blog ak lagu ni la..adooii.. ko ni... aku x maafkan..hahahahahahaha..
moga cepat sehat la ea...doakn ak gak wei..sore aku ni tah ble nk pulih.. huhu...

bee_nazirah said...

wei..jgn wei...maafkanlah...x bek2 ni..huhuh..kte nk g klinik arini..dptkn mc x dtg kls...huhuh...
ble nk ok ni...x sbr nk shat blk...boring la skit2 ni..tdo bgn tdo bgn je...huhu...rndu nk stad blk..hehe..
syafakillah..moge kte sme2 cpt smbuh la..:)