Friday 3 April 2009

Jika Diizinkan....


Jika diizinkan
Aku ingin menyelinap seantero dunia
Meredah seluruh hutan belantara
Mencari keberkatan Tuhan Yang Esa

Jika diizinkan
Aku ingin terus mengembara
Menimba segala isi semesta
Menjadi tunjang agama dan negara

Jika diizinkan
Aku ingin mengharungi dunia
Menempuh badai atas nama perwira
Untuk Islam agama yang tecinta

Jika diizinkan
Aku ingin menyelami lautan
Merasai segala manis kejayaan
Menggilap segala pahit perjuangan

Jika diizinkan
Aku inginkan ketenangan
Yang terbina atas dasar ketaqwaan
Natijah daripada halawatul iman

Jika diizinkan
Aku inginkan seorang teman
Yang sudi berkongsi pandangan
Saat kebuntuan menerima ujian

Jika diizinkan
Aku ingin menikmati cinta
Bukan hanya dari makhluk bernama hamba
Tetapi juga dari pencipta seisi maya

Jika diizinkan
Aku inginkan sejuta kemaafan
bagi setiap kelakuan dan amalan
moga mendapat ampunan dan keredhaan

Jika diizinkan
Sebelum tamat jihadku ini
Aku mohon kepada-Mu Ya Robbi
Pimpinlah kami ke syurga-Mu yang abadi

"Ya Allah Ya Tuhan kami..pimpinlah hati2 kami dlm tiap detik nafas kami...peliharalah diri kami daripada melakukan kejahatan dan kerosakan di bumi-Mu ini agar kami dpt menikmati nikmat yang kekal di kemudian hari...Amin Ya Rabbal A'lamin.."




2 comments:

-pendidikhati- said...

jiwang?? xpon

xcaye?? ana caye je..

khulasah nye... jgn layan sgt ape yg org kate...

tulis la selagi rase org dapat manfaat drpdnya..

manusia pelbagai ragam...

ade org tengok dakwah yg berhikmh kene lembut.. so die akan tegor org yg pakai cara yg syadid.. yang keras..

ade org yg boleh pertimbang mase mane kene pakai ayat2 yg sesuai..n perkataan yg sesuai...

ni la ragam2 manusia..


ala tul..

teruskan menulis.. entri yg st menarik!

bee_nazirah said...

hehe...ana x kesah pn sbnrnye org ckp pe..
lgpn org yg ckp 2 juz men2 je ngan ana...
nway..tq la at nsht..
moge kte sume dpt mnfaat drpdnye...